TestGorilla investeert in Nederlandse markt om bedrijven te helpen bij personeelswerving


Het online selectie assessment platform TestGorilla maakt bekend dat het bedrijf 70 miljoen US dollar (ruim 66 miljoen euro) in Series A financiering heeft binnengehaald.

Deze investeringsronde werd mede geleid door de Londonse durfkapitaalfirma’s Atomico en Balderton Capital . Daarmee komt TestGorilla uit op een totale investering van 80 miljoen dollar (76 miljoen euro) na eerdere investeringen van Notion, Partech en CapitalT. Luca Eisenstecken van Atomico en James Wise van Balderton Capital zullen deel uitmaken van het bestuur als onderdeel van deze investeringsronde. TestGorilla is internationaal actief, met de financiering werkt TestGorilla aan de Nederlandse marktlancering.

TestGorilla heeft meer dan 5.000 gebruikers aangetrokken sinds de lancering van het platform in de zomer van 2020. Onder de klanten behoren bedrijven als Sony, PepsiCo, Bain & Company, Oracle, Revolut, H&M en de National Health Service van het Verenigd Koninkrijk. G2, ‘s Werelds grootste software marktplaats heeft TestGorilla onlangs opgenomen in haar prestigieuze top vijf van snelst groeiende software producten van 2022.

TestGorilla is opgericht door serieondernemer Wouter Durville en voormalig Bain & Company partner Otto Verhage . Het platform maakt het wervingsproces eerlijk, efficiënt en datagedreven door organisaties in staat te stellen om vaardigheden van kandidaten te testen wanneer ze solliciteren op een vacature .

“Het komt nog te vaak voor dat het wervingsproces vereist dat HR managers urenlang bezig zijn met het screenen van onbetrouwbare, incomplete, subjectieve CV’s,” zegt TestGorilla’s medeoprichter Wouter Durville. “Door CV’s te vervangen door selectie van onze 220 wetenschappelijk gevalideerde tests, helpt ons platform vooroordelen te elimineren en een speelveld te creëren waarin elke kandidaat kan concurreren op basis van gelijke voorwaarden.”

TestGorilla speelt een leidende rol in werving op vaardigheden . Deze manier van werven groeit in populariteit en geeft elke kandidaat een gelijke kans om eigen vaardigheden en motivatie te tonen. Met het invoeren van werving op basis van vaardigheden vergroten bedrijven hun kans op het aannemen van toptalent en krijgen ze een grotere diversiteit onder medewerkers. Onderzoek heeft aangetoond dat baansucces een sterke correlatie heeft met assessments die specifieke vaardigheden meten terwijl CV’s en werkervaring de zwakste indrukken opleveren .

Het platform van TestGorilla voorziet hierin door organisaties honderden pre-selectie tests te bieden. Daarmee kunnen ze in een maatwerk-werving kandidaten zoeken die precies aan hun eisen voldoen. Er zijn voor cognitieve vaardigheden, ‘soft skills’, specifieke functievaardigheden, culturele fit, motivatie en taalvaardigheden.

Financiering gebruiken om testsbibliotheek en team uit te breiden

In de doorontwikkeling van TestGorilla’s beschermde technologie wordt ook de integratie van meer Applicant Tracking Systems meegenomen zodat werkgevers het platform moeiteloos vanuit hun eigen ATS kunnen gebruiken. Ook worden nieuwe functies ontwikkeld die beter afgestemd zullen zijn voor het midden- en kleinbedrijf. De testsbibliotheek zal ook verder worden uitgebreid. Deze bevat nu meer dan 220 tests en zal tegen het einde van 2022 met 100 tests groeien. In de komende 12 maanden verwacht het bedrijf 100 nieuwe werknemers aan te nemen.

Dit artikel heeft tot nu toe 0 reacties.
Laat uw reactie achter.