Lumera, een toonaangevend insurtechbedrijf dat zich richt op de digitale transformatie van de Europese levens- en pensioensector, kondigt een uitbreiding van de propositieaan van toekomstbestendige technologie, data-oplossingen en deskundige diensten.
Met deze lancering is Lumera klaar voor het aanpakken van fundamentele zakelijke problemen waarmee klanten worden geconfronteerd. Europese aanbieders van verzekeringen en pensioenen, die lange tijd gewend waren aan een beperkte, eenzijdige interactie met polishouders, zullen transparanter en interactiever moeten worden.
Deze uitbreiding wordt gedreven door trends in de sector die verband houden met veranderingen in de regelgeving, pensioenhervormingen en consumentengedrag. Compelling events zoals de regelgeving voor pensioendashboards, de kaders voor ‘Value for Money’ en ‘Consumer Duty’ in het Verenigd Koninkrijk en de Wet Toekomstige Pensioenen (WTP) in Nederland dwingenaanbieders van levensverzekeringen en pensioenen om te innoveren en nieuwe waarde te creëren voor hun belanghebbenden.
Om te voldoen aan de toenemende eisen van een nieuwe generatie actieve, mondige eindklanten is een klantgerichte aanpak nodig, mogelijk gemaakt door betere gebruikerservaringen met gemakkelijke toegang tot gegevens. Om dit te realiseren, biedt Lumera platforms die verbonden zijn met nationale pensioen-ecosystemen, zodat klanten op maat gemaakte integraties en gebruikerservaringen kunnen toevoegen.
“De kern van ons vernieuwde aanbod is Lumera’s intentie om aanbieders van levensverzekeringen en pensioenen te ondersteunen in het nieuwe tijdperk van klantgerichtheid en customer empowerment”, zegt Jonas Alfredson, CEO van Lumera Group. “Met onze technologische oplossingen en deskundige diensten, ondersteund door lokale expertise in elke markt die we bedienen, is Lumera perfect gepositioneerd om de geprefereerde end-to-end transformatiepartner voor onze klanten te zijn.”
Het nieuwe aanbod is gebaseerd op Lumera’s visie op het dichten van de customer empowerment-kloof. Dit is het verschil tussen wat klanten verwachten en wat hun aanbieders kunnen bieden. Het markeert de volgende fase in de Prudent Revolution (voorzichtige revolutie), Lumera’s model voor veilige digitale transformatie in de gehele waardeketen van levensverzekeraars en pensioenuitvoerders. De Prudent Revolution slaat een brug tussen technologie en partnerschap om tegemoet te komen aan de complexiteit van de sector en de sterk gereguleerde omgeving.
Deze aankondiging, samen met een vernieuwde bedrijfswebsite, weerspiegelt ook een groeiende organisatie met meer mogelijkheden en een groter marktbereik na meerdere strategische overnames. Lumera is onlangs gefuseerd met ITM, een leverancier van datamanagement en technologische oplossingen voor de Britse markten van levensverzekeringen en pensioenuitvoerders. Na een succesvolle integratie maakt het ITM-team nu deel uit van Lumera.
Belangrijke elementen van Lumera’s uitgebreide portfolio zijn onder andere:
• Toekomstbestendige technologie: Een modern end-to-end polisadministratieplatform dat hyperautomatisering en AI-ondersteuning combineert met diepgaande flexibiliteit om nieuwe producten te ontwikkelen en de klant meer zeggenschap te geven.
• Migratie van legacy-systemen: Strategie- en implementatieondersteuning om systemen te consolideren en beleidsgegevens te migreren.
• Gegevensdiensten: Onafhankelijk advies en praktische diensten voor het valideren, standaardiseren en verrijken van gegevens voor een betere eindklantervaring en innovatie.
Dit artikel heeft tot nu toe 0 reacties.
Laat uw reactie achter.