Jan De Nul Group haalde een belangrijke baggeropdracht in de Australische haven Port Hedland binnen om er een veilige en duurzame toegang tot de haven te garanderen.
Dit project behoort tot de tweede fase van het grotere CROP-plan (Channel Risk and Optimisation Project) van de havenautoriteit om de exploitatie, ontwikkeling en groei van Port Hedland op de lange termijn te ondersteunen.
De afgelopen jaren voerde Jan De Nul Group als hoofdaannemer al verschillende baggerprojecten voor het verdiepen en onderhouden van de haven in Port Hedland uit. “We zijn zeer tevreden dat we opnieuw kunnen samenwerken met de havenautoritieit van Port Hedland aan de verdere ontwikkeling van de haven. We kunnen daarbij steunen op onze kennis en expertise uit de voorgaande baggerprojecten in deze haven om dit tot een succesvol einde te brengen”, zegt David Jonckheere, Area Manager Oceanië en Azië bij Jan De Nul Group.
Jan De Nul zal hiervoor de grote snijkopzuiger Niccoló Machiavelli met een totaal vermogen van 24,000 kW mobiliseren. Verwacht wordt dat de baggerwerken tegen de zomer van 2019 afgerond zullen zijn. Het eindresultaat is een vaarroute voor noodsituaties naast het bestaande maritieme toegangskanaal, verbeterde toevluchtzones en een grotere diepgang in het toegangskanaal.
Grootste exporthaven van Australië
Port Hedland ligt in het noordwesten van Australië en is de grootste exporthaven van het land. Het is ook de grootste exporthaven van mineralen in de wereld, met ijzererts als belangrijkste exportproduct.
In de haven van Port Hedland worden dagelijks producten ter waarde van zo’n 140 miljoen Australische dollar verscheept. Daarvoor zijn dagelijks ongeveer 6.000 scheepsbewegingen nodig, die allemaal zo veilig en efficiënt mogelijk dienen te verlopen.
Bron: Jan De Nul
Dit artikel heeft tot nu toe 0 reacties.
Laat uw reactie achter.