Havenbedrijf Rotterdam toost op Eurovisie Songfestival bij aftelklok


Vanaf het ‘eerste open Rotterdamse terras van 2021’ toostten medewerkers van het Havenbedrijf op een succesvol Eurovisie Songfestival in Rotterdam.

Dat gebeurde woensdag om 08.45 uur op het plein van het Museumpark voor de aftelklok van het Eurovisie Songfestival. Even daarvoor hadden Patricia Veen en Irma Egas – medewerkers van het Havenbedrijf – de aftelklok verzet naar 24 dagen. Het Havenbedrijf was hiervoor uitgenodigd omdat het de hoofdsponsor is van het Stadsprogramma van het Eurovisie Songfestival.

“Als Havenbedrijf vinden we het belangrijk dat mooie initiatieven als het Eurovisie Songfestival (ESF) bereikbaar zijn voor alle Rotterdammers. Het Stadsprogramma voorziet daarin. Doel is alle Rotterdammers te laten genieten van het ESF door Rotterdammers in staat te stellen zelf allerlei activiteiten te organiseren”, aldus Richard van der Eijk, directeur Communications & External Affairs van het Havenbedrijf.

Havenbedrijf Rotterdam ondersteunt veel initiatieven in de stad op het gebied van cultuur, sport en recreatie. Voorbeelden daarvan zijn het NN North Sea Jazz Festival, ABN AMRO World Tennis Tournament, CHIO Rotterdam en de Wereldhavendagen. “We vinden het belangrijk om de stad levendig en aantrekkelijk te houden, Dat komt ook het vestigingsklimaat ten goede. Het maakt het immers leuker om in Rotterdam te wonen en te werken. Dat heeft ook zijn uitstraling op de haven. “Daarnaast vinden we de verbinding stad en haven belangrijk, omdat de haven meer en meer uit de stad verdwijnt”, aldus Van der Eijk.

Dit artikel heeft tot nu toe 0 reacties.
Laat uw reactie achter.