Op maandag 21 januari 2019 kwam bij Verbrugge Terminals in Vlissingen in North Sea Port het schip Balao aan met fruit aan boord.
Dit is het eerste schip dat deel uitmaakt van de eerste intercontinentale lijndienst van deze logistieke dienstverlener.
Het schip vervoert onder meer fruit zoals bananen en ananas. De goederen worden geladen in Cartagena en Santa Marta in Colombia en Puerto Limón in Costa Rica. Vanuit Zuid-Amerika varen de schepen naar de Europese havens Londen, North Sea Port en Rotterdam.
Wekelijks een schip
Voor Verbrugge is dit de eerste intercontinentale lijndienst. Wekelijks zullen schepen van de rederijen Streamlines en Hapag-Lloyd van Zuid-Amerika naar Vlissingen in North Sea Port varen. Het fruit wordt aangevoerd in koelcontainers. De Balao is 208 meter lang en kan ruim 500 koelcontainers aan boord nemen. Een 100-tal containers met 2,5 miljoen kilo fruit en fruitsappen worden in Vlissingen bij en door Verbrugge gelost. Vervolgens wordt het fruit afgehandeld bij Zoomweg Zeeland Coldstore dat over de nodige koel- en vrieshuizen beschikt.
De lijndienst levert niet direct nieuwe banen op. Verbrugge heeft nu ruim 1.000 medewerkers.
North Sea Port zet als ‘food port’ hard in op de overslag van onder meer fruit. Met deze nieuwe lijndienst verankert Verbrugge zich nog steviger in het havengebied van North Sea Port.
Ideale diepte
De rederijen hebben gekozen voor de terminal van Verbrugge vanwege de ligging aan diep vaarwater en de lengte van de kades.
Dit artikel heeft tot nu toe 0 reacties.
Laat uw reactie achter.