Het logistieke technologiebedrijf Bringly kondigt de lancering aan van hun nieuwe Shipping Intelligence Engine.
Het platform biedt Europese webshops toegang tot diepgaande data en real-time AI-analyses over hun check-out en verzendproces.
Online retailers krijgen hiermee grip op de prestaties van hun verzendproces – ook ten opzichte van de markt – en kunnen hier direct op acteren. Hierbij wordt gefocust op kostenbesparingen, verhoogde klanttevredenheid en duurzaamheid in de verzendstrategie.
Groeiende vraag naar flexibiliteit door consumenten
Uit recente marktontwikkelingen blijkt een groeiende vraag van consumenten naar flexibiliteit en transparantie in het bezorgproces. “Het vraagt veel van de online retailer om de balans te vinden tussen duurzaamheid, klanttevredenheid en kostenbesparing. Tegelijkertijd hebben ze vaak te weinig invloed op het hele verzendproces. De Shipping Intelligence Engine stelt retailers in staat om de regie terug te pakken, door het check-out en verzendproces dynamisch aan te passen op basis van actuele gegevens,” aldus CEO Rajiv Laigsingh.
AI-gestuurde analyses
Met behulp van miljoenen datapunten en AI-gestuurde voorspellende analyses kunnen webshops hun gegevens benchmarken ten opzichte van de markt en inzicht krijgen in mogelijke verbeterpunten op het gebied van kosten, levertijden en ecologische impact. “Simpel gezegd zien gebruikers direct waar ze kansen laten liggen, ook ten opzichte van de rest van de markt. Zo maakt de Shipping Intelligence Engine de volledige logistieke keten van webshops transparanter en efficiënter.”
Het platform
De Shipping Intelligence Engine biedt retailers toegang tot een overzichtelijk dashboard dat prestaties van vervoerders, verzendkosten, klanttevredenheid en duurzaamheid real-time monitort. “Webshops weten op elk moment hoe ze scoren op relevante KPI’s. Het platform stelt ze vervolgens in staat om aan de juiste knoppen te draaien. Denk aan automatische factuurcontrole, dynamische routering vanuit de check-out, het verlagen van het aantal klantvragen en de inzet van duurzamere bezorgopties.”
Stap naar duurzamere en flexibele logistiek
Laigsingh benadrukt het belang van de nieuwe technologie: “Met de Shipping Intelligence Engine stellen we e-commerce bedrijven in staat om hun logistiek op een innovatieve en duurzame manier te optimaliseren. Door realtime inzichten te integreren en autonoom carrier management, kunnen webshops flexibel inspelen op zowel operationele als klantgerichte uitdagingen. Dit is een grote stap richting datagestuurde, toekomstbestendige logistiek.”
Dit artikel heeft tot nu toe 0 reacties.
Laat uw reactie achter.