Alewijnse Marine haalt contract binnen voor elektrische refit aan boord van Stolt Neckar


Alewijnse Marine Rotterdam heeft opdracht gekregen voor de elektrische renovatie van de 2,095 DWT binnenvaarttanker Stolt Neckar.

Het schip liep op 11 oktober ernstige schade op bij een aanvaring met de Bladenhorster Brücke over het Rhein-Hernekanaal in Castrop-Rauxel.

Alewijnse is verantwoordelijk voor alle elektrische renovatiewerkzaamheden aan boord van Stolt Neckar. Het contract omvat onder meer het leveren en construeren van een nieuwe stuurhuislessenaar en het elektrisch opnieuw installeren van het stuurhuis en de accommodatie. Ander elektrisch werk bestaat uit het vervangen van grote delen van de bekabeling, bijvoorbeeld van het stuurhuis naar de machinekamer en het voorschip; en ander installatie- en inbedrijfstellingswerk. Daarbij werkt Alewijnse voor Breko Shipbuilding & Repair, die namens Stolt verantwoordelijk is voor de gehele vernieuwing van de accommodatie, de kolom en het stuurhuis van de chemicaliëntanker.

Service en maintenance voor Stolt Tankers

Stolt Tankers koos voor Alewijnse Marine vanwege de jarenlange goede samenwerking bij de elektrische service en onderhoudswerkzaamheden aan boord van vele andere van de 33 binnenvaarttankers uit de vloot van Stolt, zoals de Stolt Waal, Main, Maas, Mosel, Rhine en Merwede.

Sander Wassenaar, technisch inspecteur bij Stolt Tankers: “We zijn erg blij met de samenwerking met Alewijnse. Het bedrijf blinkt uit door de 24/7 service, goede communicatie met de klant en de levering van vakbekwame monteurs. Wij zijn erg tevreden over hun diensten.”

Stolt Tankers is onderdeel van Stolt-Nielsen en beschikt over de grootste en meest geavanceerde vloot van chemicaliën- en pakkettankers ter wereld. Meer dan zeventig diepzeeschepen en 80 regionale, kust- en binnenvaartschepen varen in Europa, Azië, Afrika en het Caribisch gebied.

Dit artikel heeft tot nu toe 0 reacties.
Laat uw reactie achter.