KLM’ers naar nieuwe campus op Schiphol-Oost


KLM is voornemens om de functies die zijn gehuisvest in de kantoren aan de Amsterdamseweg in Amstelveen per 2024 te verplaatsen naar een nieuw te realiseren kantoorlocatie op Schiphol-Oost.

Onder de werknaam Blue Base, is het voornemen om een grote, nieuwe, centraal gelegen campus van circa 35.000m2 te realiseren, naast het huidige KLM Operations Control Center (OCC). Naast de KLM-kantoren die momenteel in Amstelveen zijn gevestigd, zullen dan ook de kantoorfuncties op Schiphol-Rijk en delen van Schiphol-Oost per 2024 worden verplaatst naar de nieuwe campus.

Optimale werkomgeving

De locatie op Schiphol-Oost past in de toekomststrategie van KLM. Met het Blue Base-project creëert KLM een optimale werkomgeving en een werkklimaat, waarin verbinding het belangrijkste thema is. Medewerkers en teams kunnen hierdoor nog makkelijker, plezieriger, efficiënt en effectief, samenwerken. Op deze campus staan klanten, medewerkers, duurzaamheid en innovatie centraal. De voorziene locatie ligt straks dicht bij de KLM-operatie en de werkomgeving wordt moderner en aantrekkelijker, zodat de KLM-ambities er optimaal kunnen worden gerealiseerd.

“Afscheid nemen van een vertrouwde werkplek met veel historie is lastig. Blue Base brengt veel voordelen en nieuwe mogelijkheden. En dat is iets om naar uit te kijken.” René de Groot, Chief Operating Officer (COO) KLM

Uitgebreid onderzoek

De keuze om te verhuizen kwam tot stand na een uitgebreid en intensief onderzoek, waarbij alle opties zorgvuldig zijn onderzocht. Een kostbare renovatie van het hoofdgebouw in Amstelveen, dat groot onderhoud nodig heeft, lag daarbij niet voor de hand.

Nu de keuze is gemaakt, is het Blue Base-project gestart om de nieuwe locatie verder te ontwikkelen en vorm te geven. In de voorbereiding worden KLM-medewerkers actief betrokken bij de plannen. Voor hen moet Blue Base immers de plek worden waar ze in 2024 gaan werken, ontmoeten en ontwikkelen.

Bron: KLM

Dit artikel heeft tot nu toe 0 reacties.
Laat uw reactie achter.